מתפללי ביהכנ"ס בגבעת זאב דורשים מהשרים החרדים לפרוש מהממשלה

בנצי ליזרוביץ' 2 Comment on מתפללי ביהכנ"ס בגבעת זאב דורשים מהשרים החרדים לפרוש מהממשלה
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמי מילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מתפללי בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב הנתון בסכנת הריסה מחריפים את צעדיהם: בשעות אלו, מתאספים עשרות מהמתפללים וממזדהי המאבק להפגנה מול ביתו של יו"ר סיעת ש"ס השר אריה דרעי בשכונת הר נוף בירושלים.

המפגינים קובלים על כך שכראש מפלגה חרדית, קולו של דרעי אינו נשמע ולטענתם הוא אינו פועל להצלת בית הכנסת. המפגינים קוראים למפלגות הדתיות והחרדיות לפרוש מהממשלה בכדי שתקדים הריסת בית הכנסת לא ירשם על שמן.

בתוך כך, הערב שיגר הרב עזריאל כהן, רב בית הכנסת איילת השחר, מכתב לשרים דרעי, בנט וליצמן בקריאה לפעול למניעת הרס בית הכנסת, תוך שהוא מדגיש שהרס בית הכנסת בידי מדינת ישראל עלול להוות פתחון פה לאומות העולם ביחסם למקומות הקדושים ליהודים.

"לצערנו, המקדש מעט שלנו עומד בפני שמד", כתב הרב כהן לשרים. "בית הכנסת איילת השחר הוקם לפני כ-15 שנה, בקהילתנו מעל 250 איש, ובבית הכנסת פועל ב"ה כולל של כ-40 אברכים הלומדים בו יום יום ומשמיעים את קול התורה.

"את הקרקע עליה בנוי בית הכנסת רכשנו בכסף מלא מבעליה. לתדהמתנו חרף זאת עומד בית הכנסת בפני חורבן. למרות שטרם הסתיים עניין ברור מעמד הקרקע במינהל האזרחי, פסק בג"צ כי בימים הקרובים בית הכנסת יהרס.

"אדוני השר, מדובר בצעד תקדימי בו מדינת ישראל באמצעות חיילי צה"ל ומשטרת ישראל תבצע הרס של בית הכנסת. לא היה כדבר הזה! מעולם לא נעשתה חרפה שכזו וחילול ה' שכזה! יש לזכור שהדבר יכול להוות תקדים מסוכן אל מול אומות העולם ביחסם אל בתי הכנסת והמקומות הקדושים ליהודים.

"איך אתה עומד מנגד?? כיצד אתה נותן לחילול וביזוי שם שמים כזה לעבור במשמרתך?? התעורר!! לפני שיהיה מאוחר. אל תעלם אוזנך!! כיהודי, וכראש מפלגה חרדית/דתית אנו מצפים כי לא תהיה שותף להרס בית כנסת בארץ ישראל. אנא התעשת עכשיו ומנע את ההרס. ביכולתך הדבר".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    עצוב מאד שבוגי יעלון אומר שבית הכנסת זה חיפוי לצימר ואני כאברך כולל שם יכול להעיד שיש שם מבנה שבכלל לא בנוי שהיה אמור להיות שם ישיבה ןעמותת יש דין עצרה את הבניה ועל זה הוא קורה צימר שקר וכזב

  2. 1

    צריך להלחם אבל אי אפשר לפרוש מהממשלה . ממש לא .